Na dokovima Njujorka (On the Waterfront): Kako početi analizu filma koji je osvojio osam oskara?
Možda za nekog samo još jedna filmska priča koja je pokupila veliki broj nagrada, ali zapravo želim da naglasim koliko sagledava životna načela iz perspektive mladog čoveka koji je zarad kaljanja ugleda sopstvenog položaja u društvu, ali pre svega probuđivanjem svoje savesti, krenuo u borbu za istinu.
Uporedio bih malo ovu filmsku priču sa današnjim vremenom gde imamo sličan epilog, a različite karaktere.
Sećam se kada sam prvi put pogledao ovo ostvarenje, ne tako davno.
Pažljivo sam beležio svaki momenat iz filma, ne bih li zaključio koji je tačno taj trenutak u kojem Teri Meloj (Marlon Brando) doživljava to ”nešto” što se prvo manifestuje kao želja za ličnom osvetom, a zatim dolazi do izvesnog preobraženja koje počinje da ga čini hrabrijim, časnijim i humanijim čovekom, no što je bio, spreman da i pored gneva društvene sredine, postupi najispravnije moguće – istinom.
Još jedan dokaz da je ipak ljubav najpre pokrenula ono pravedno, ljubav prema bratu i prema ženi koju voli.
I ono što je najkrucijalnije u celoj priči, budi svest ostatku sredine, preuzima ulogu lidera kada je najpotrebnije.
Iskreno, jedan od mojih favorita, jer je uticao na to da prvi stvari gledam drugačije, postajem bolja osoba…
Ipak priznaćete, da nam je svima potreban ”preobražaj” ili kako već želite to da imenujete…
Na dokovima Njujorka (On the Waterfront) – trejler:
Film Na dokovima Njujorka (On the Waterfront) je analizirao Bojan Milošević.
Pratite nas i na društvenim mrežama – Facebook, Twitter, Instagram, Youtube.