Pre nekoliko dana The Walt Disney Company je saopštila da će tokom leta Dizni Plus konačno doći i u Srbiju.
Ono što je karakteristično za dolazak Dizni Plus servisa je da pred sam dolazak na određenoj teritoriji ugase lokalne verzije nekih od kanala.
U Aziji su tako npr. ugasili Dizni kanale, u Nemačkoj su ugasili FOX, dok su na područiju Latinske Amerike promenili naziv kanala FOX u Star. Star je azijski brend koji je u vlasništvu Diznija od akvizicije velikog dela 21st Century FOX-a.
PROČITAJTE: Vodič kroz obnovljene serije na strimingu: Šta ćemo još uvek gledati na Netfliksu i drugim servisima?
Ovo nije prvo odstranivanje imena FOX iz nekog brenda od strane menadžmenta Diznija. Pre godinu dana u Americi su izbacili FOX iz imena studija 20th Century FOX, FOX21 i Searchlight FOX Pictures. Oni su preimenovani u 20th Century, Touchstone Studios i Searchlight Pictures.
Ovakva promena brendova koji je Dizni kupio od strane FOX-a i koji nose brend/ime FOX očekuje promena tokom ove i naredne godine.
Veliki problem oko inplemetancije brenda Star je na Balkanu i u Turskoj, zbog postojanja televizija sa takvim nazivom.
U Grčkoj i Turskoj postoje televizije sa tim imenom koje su dostupne na nacionalnoj frekvenciji, dok je kod nas bio dostupan kablovski kanal Star i još poznatiji SuperStar. Letos je Telekomov kanal Star promenio ime u Superstar 2, što bi značiolo da je sada već Dizni u mogućnosti da koristi takvo ime i svoj brend na teritoriji bivše države.
PROČITAJTE: DOKLE VIŠE? Evo do kada će “Uvod u anatomiju” i druge maratonske serije vladati TV ekranima!
Najlogičnije rešenje za Grčku u ovom slučaju bila bi upotreba imena i brenda FX i na našim podnebljima dosta poznatija od indijskog brenda Star.
FX je basic cable kanal koji je postao poznat širom sveta po svojim premijum sadržajima, pre svega serijama kao što su Damages, American Horror Story, Nip/Tuck i druge. Ovaj problem je još veći u Turskoj gde već koriste brend FX na kablu, dok je FOX dostupan kao televizija sa nacionalnom frekvencijom.
Nadamo se da će ovim rebrandingom uvesti i raznovrsnije sadržaje, jer je sam FOX još na svom početku 2012. predstavljen kao “čudo” na kablu, što i jeste tada bio.
U poslednjih nekoliko godina na mišiće se oslanjaju zahvaljujući drugim produkcijskim kućama i premijernom emitovanju Živih mrtvaca.
POGLEDAJTE: Prvi trejler za korejsku verziju serije “La casa de papel”
Mi kao gledaoci smo ostali uskraćeni za mnogo kvalitetnije sadržaje koje ta ista kompanija proizvodi u Americi uglavnom za televizije i servise u svom vlasništvu kao što su Futurama, American Dad, Family Guy, American Horror Story, Blackish, Grownish, Modern family, The Conners, American Horror Stories, The Premise, Bob’s Burgers i mnoge druge.