Od sutra Dnevnik RTS realizuje iz novog studija, u novoj garderobi i u novoj najsavremenijoj tehnologiji. Medijski javni servis tako ulazi u ravnopravnu borbu sa evropskim i svetskim TV stanicama za što kvalitetniji program.
Svetla studija iz kojeg smo vas do sada informisali o vestima iz zemlje i sveta – od sutra se gase. Zasijaće novi studio opremljen najsavremenijom tehnologijom i dizajniran da odgovori svim zahtevima savremenog informativnog programa. Špica Dnevnika, praćena prepoznatljivom muzikom, dobiće moderniji izgled.
PROČITAJTE: AZBUKA NAŠEG ŽIVOTA 2. SEZONA: “Tek su se odškrinula vrata…”
“Ono što je staro ostalo, to su počeci grafičkog dizajna, video grafičkog dizajna koji je čuveni Nebojša Čonkić postavio krajem 70-ih godina. To je ta tačkasta zemljina kugla, tačkasti dnevnik. Druga stvar koja je vrlo važna, je muzika Dnevnika koju je postavio Zoran Simjanović i koju smo mi aranžirali u jedan moderniji, novi oblik”, kaže Boris Miljković, kreativni direktor RTS-a. Za inovativan i moderan izgled studija, pobrinula se scenografkinja Jasna Dragović.
Najveći video zid na Balkanu
Studio će biti višenamenski: u njemu će se snimati i ostale informativne emisije – Oko, Oko Magazin, Ovo je Srbija, Kulturni dnevnik… Studio je prilagođen svetskim standardima televizijskih vesti, a koristiće se i tehnologija za kvalitetniju prezentaciju sadržaja.
“Naši gledaoci će biti u prilici da pod sjajem led reflektora najnovije generacije primete najveći video zid na Balkanu, impozantnih dimenzija: 18,5 puta 2,5 metra. Takođe smo primenili i najnovija grafička rešenja sa proširenom realnošću. Naše prezentere ćemo slikati robotizovanim kamerama kojima se daljinski upravlja iz video režije”, kaže Zoran Vasić, rukovodilac Službe za tehničke operacije.
PROČITAJTE: Počelo snimanje filma “Pukotina u ledu” u režiji Maje Miloš
“Vi imate mašine koje možete da programirate, imate ceo svetlosni park koji radi preko jednog kompjutera koji usklađuje svetlo, i vi na samo nekoliko poteza možete izmeniti svetlosnu i video konstrukciju jednog ovakvog ateljea”, kaže Boris Miljković.
Na projektu je vredno radio kreativni tim stručnjaka – inženjeri, tehničari, scenografi, dekorateri. Izazov je bio da se studio na vreme završi u uslovima pandemije, i pripremi za članove ekipe koji će svakodnevno raditi na realizaciji programa.
“Novi video vol sa mnogo više elemenata, robo-kamere, mnogo više kadrova što pokretnih, što statičnih u odnosu na prethodni Dnevnik. Nov sistem omogućava da neke stvari budu jednostavnije, brže i bolje , ali u suštini gledano, bez obzira na sistem koji god on bio, ljudi su ti koji čine sistem u realizaciji Dnevnika. Bez dobre ekipe, nema dobrog dnevnika”, kaže Miodrag Janićijević, realizator.
“Promena u složenom sistemu nije jednostavna, ali je neophodna”
Izazov je navići publiku na inovacije, a pritom zadržati nivo kvaliteta sadržaja koji je imperativ javnog medijskog servisa.
“Nijedna promena u složenom sistemu kakva je televizija nije jednostavna, ali su nam promene neophodne, s obzirom na to da je naš cilj da gledaocima pružimo što kvalitetniji sadržaj prateći razvoj tehnologije”, kaže Mirjana Brajković, urednica Dnevnika.
“Posle deset godina rada na televiziji izgleda da sam i ja počeo da primećujem formu, a ne samo suštinu, tako da mislim da je izuzetno značajno što i emisija Oko silazi u ovaj studio deset, gde ćemo, nadam se, imati apsolutno sliku na nivou svetskih televizija”, kaže Gorislav Papić, urednik emisije Oko.
Iskorakom ka potpunoj automatizaciji, Radio-televizija Srbije prati svetske tehnološke trendove i ostaje regionalni lider na medijskom tržištu. Ovim projektom, medijski javni servis ulazi u ravnopravnu borbu sa evropskim i svetskim televizijskim stanicama.
Izvor: RTS
Pratite nas i na društvenim mrežama – Facebook, Twitter, Instagram, Youtube.