Na RTS-u uskoro počinje emitovanje serije „Pad“, rađene po motivima autobiografske knjige Žarka Lauševića „Godina prođe dan nikad“. Milan Marić koji igra glavnu ulogu, gostujući u Beogradskoj hronici, govori o izazovima koje mu je rad na ovoj ulozi doneo.
Serija Pad je rađena po motivima autobiografske knjige Žarka Lauševića. Knjiga je bila početna tačka i okvir priče je ostao isti kao u knjizi, ali odnosi unutar toga, kao i pojedini događaji su prilagođeni, naglašava Milan Marić.
„Nije tačno naznačeno u koje vreme se dešava radnja serije, ali negde smo mi držali da je to 1993. Nesrećni događaj je početna tačka i od tog događaja počinje zapravo serija i nekako ide do procesa suđenja i prve presude“, dodaje Marić.
Jednim delom radnja serije se odvija u zatvoru, međutim, napominje gost Beogradske hronike, pojedine scene jesu snimane u pravom zatvoru, ali većina scena je ipak snimana u studiju.
PROČITAJTE: Serija “Pad” stiže na RTS 1!
„To nam je dosta i olakšalo nekako i sam rad i način na koji smo mogli da radimo. Nekako smo bili izdvojeni u miru i mogli smo da funkcionišemo onako kako smo želeli.“
Marić priznaje da mu je uloga u ovoj seriji bila ogroman izazov, i to ne samo njemu, već i celoj autorskoj ekipi koja je imala zadatak da najpre prilagodi knjigu u formu televizijske serije od osam epizoda, razvući priču u osam malih filmova koji imaju nit koju prate.
„S druge strane, meni jeste bio izazov, pogotovo posle Tome Zdravkovića su svi bili nekako sumnjičavi, sa tom idejom prvo Toma pa sad Žarko. Ali ovde je zapravo stvar u tome što ja ne igram Žarka Lauševića, nego igram fiktivnog lika po motivima njegove knjige. Lika koji je delimično fikcija, koja je naša kreacija, moja kreacija, kreacija mene i Bojanova kao reditelja“, ističe Marić.
Napominje da se sa problemom tumačenja likova poznatih ljudi prvi put susreo kada je u Rusiji tumačio lik Sergeja Dovlatova.
„Na fakultetu učite da gradite lik iz različitih uglova, da nekako imate taj jedan brisan prostor koji vi popunjavate i crtate i određujete tog čoveka kog bi trebalo da igrate. A ovde, taj susret sa tim da vi igrate neku ličnost koja je postojala i jeste, ona vam daje jedan okvir. To jeste otežavajuće okolnosti. Uopšte ne pričamo o tome šta su očekivanja ljudi, javnog mnjenja koji će to gledati, komentarisati, koji imaju već izgrađen stav o liku koji vi igrate i tako dalje“, objašnjava sagovornik Slađane Tomašević.
PROČITAJTE: Veliki uspeh domaće TV serije “PAD” u selekciji BERLINSKOG FESTIVALA
Dodaje da sama ideja da već ima zacrtanu mapu lika koji treba da tumači i da nekih stvari mora da se pridržava, njemu daje mogućnost da izabere šta je to što želi da iskoristi i uzme od toga, a ša je unosi svoje.
„Mislim da tu imitacija nije uvek dobar put, zato što prosto imitacija jeste jedno spoljno sredstvo. Naravno, tu se uvek nekako gleda da šminkom i maskom podsećam na tog čoveka. Mislim da je to najbolja varijanta. Upravo to, da podsećam na tog čoveka, ali da bi taj čovek bio živ lik kome vi verujete i sa kojim možete da se identifikujete, vi morate da ga provučete kroj svoj emotivni aparat da bi on zaživeo i da bi bio živ“, ističe Milan Marić na kraju gostovanja u Beogradskoj hronici.
Izvor: RTS
Pratite nas i na društvenim mrežama – Facebook, Twitter, Instagram, Youtube.