Home » Recenzije » Recenzije serija » Preporuka serije Orphan Black + recenzija 3. sezone

Preporuka serije Orphan Black + recenzija 3. sezone

je jedna od onih serija koju kad krenete, ne možete da stanete da je gledate i uvek želite još. Ovaj tekst je neka vrsta preporuke za one koji još ne gledaju seriju, a za one koji je gledaju, preporuka da nastave (iako sam sasvim siguran da bi to uradili i bez moje preporuke) jer je treća sezona počela pre par dana i već mogu da potvrdim da će biti fantastična kao i prethodne dve!

orphan black

Dakle, za oni koji ne znaju, Orphan Black (Crno siroče) je naučno-fantastična kanadska serija koja se emituje na kanalu BBC America u Americi i kanalu Space u Kanadi.

Što se tiče radnje priče (trudiću se da ne spojlujem previše) serija prati Saru Maning, devojku koja je uvek znala najbolje da upadne u nevolje, ali i da se i iz njih na najbolji način izvuče. Život je hteo da prisustvuje samoubistvu devojke koja je identična njoj. Nakon nemilog događaja, ona krade njenu torbu, preuzima njen identitet i saznaje da je ona sama KLON, da je devojka koja se ubila klon, i da ima još klonova kao što je ona svuda po Americi i Evropi i da neko pokušava da ih sve ubije. Ovo je, najblaže rečeno, osnovni opis, i neću pisati šta se dešava dalje i kako se priča odvija zbog svih vas koji još ne gledate seriju, jer verujte mi, ne želite to da pročitate, želite da odgledate.

Što se tiče cast-a serije, prva i najbitnija je svakako fenomenalna Tatiana Maslany. Verujte mi da će vas njen talenat, njena gluma, harizma, bukvalno sve što poseduje, ODUVATI! Ja ne mogu da vam opišem koliko sam očaran tom devojkom i koliko je ona fantastična. Ona u seriji igra niz klonova, koji su svi sa različitih područja, drugačijeg života, što poslovnog, što privatnog, a Tatiana uspeva da ih odigra tako maestralno da ćete biti zbunjeni i pitati se da li je moguće da jedna devojka odigra toliko različitih uloga ili su u pitanju zaista klonovi. 🙂

Na prvom mestu, ona glumi Saru Maning, o kojoj sam već pisao gore, zatim Alison Hendriks, majku i domaćicu, kojoj je na prvom mestu porodica i koja je jedna od onih koje bi u Americi nazvali „Stepford Wife“ (po filmu The Stepford Wives), zatim Kosimu Nihaus, naučnicu koja se bavi izučavanjem klonova u poslovnom, i koja je biseksualka u privatnom životu (ovo sam rekao zato što je to takođe važno za priču, a zašto, saznaćete ako počnete da gledate seriju). Dalje imamo Helenu, koja je, možemo reći, profesionalni ubica, trenirana od strane Proleterijanaca (saznaćete već ko su oni) i koja je kroz život prošla kroz razne torture. Ona je takođe Sarina sestra bliznakinja, i od njih dve je zapravo krenulo kloniranje. Na kraju imamo Rejčel Dankan, koja je od svog samog detinjstva znala da je klon i koja se nalazi na čelu Dyad instituta, koji stoji iza svega vezano za kloniranje ali i mnoge druge stvari. Pored njih, ona glumi još niz klonova koje ćete kroz seriju upoznavati i, verujem, ostati zabezeknuti!

orphan-black-cast-photo

Što se tiče ostalih glumaca, tu su:

Dylan Bruce kao Pol Dierden – bivši vojnik koga Dyad institut prisiljava da bude monitor (osoba koja nadgleda klonove). On je zapravo prvo bio Betin monitor (devojke – klona koja se ubija, pisao sam vam gore) a onda shvata da je Sara zauzela njeno mesto i nastavlja da bude njen monitor. Naravno, priča sa njim će se razvijati na načine koje ne možete da zamislite.

Jordan Gavaris kao Feliks „Fi“ Dokins – Sarin prijatelj, koji joj je kao brat, obzirom da su oboje živeli zajedno u hraniteljskoj porodici. Opisuje sebe kao modernog umetnika, a zapravo je muška prostitutka. On je prvi koji je saznao od Sare za postojanje klonova.

Kevin Hanchard kao detektiv Artur „Art“ Bel – on je bio Betin partner, koji joj je uvek pomagao i nastavio je da bude uz Saru koja se predstavljala kao Bet dok nije otkrio da je ona ukrala njen identitet, ali je i posle toga nastavio da joj pomaže.

Maria Doyle Kennedy kao Šioban Sendler – ona je Sarin i Feliksov hranitelj, koji oni zovu „Gospođa S“. Ona je neko sa kojom ja baš nisam načisto, na trenutke mislim da je ok, onda mislim da nije i mislim da će to tako biti i u ovoj aktuelnoj, trećoj, sezoni.

Evelyne Brochu kao Delfina Kormije – ona je Kosimin monitor, njena devojka i naučnica. Radi u Dyad institutu i često je rastrzana između njenog posla i ljubavi prema Kosimi. Mislim da će u ovoj trećoj sezoni imati značajnu ulogu, bar mi se tako čini na osnovu onoga što sam pogledao.

Ari Millen kao Mark Rolins – on radi sa tom grupom Proleterijanaca i tako ga i znamo u prve dve sezone, međutim (SPOJLER!!!!!) na kraju druge sezone saznajemo da je i on u stvari klon, tako da verujem da će nam i on u ovoj novoj sezoni pokazati da je zaista dobar i talentovan glumac i da će nas oduševiti kao što je to već učinila i čini Tatiana Maslany.

Kristian Bruun kao Doni Hendriks – on je Alisonin muž i (SPOJLER!!!) kako će se ispostaviti, njen monitor iako zapravo nije ni svestan da je ona klon i mislio je da samo učestvuje u nekom bezopasnom naučnom istraživanju. Genijalan je, kao i Alison, oni su tu da vas nasmeju.

Naravno, ima puno glumaca koji su se pojavljivali i doprineli tome da ova serija bude fantastična, ali jedna od njih je najvažnija i zapravo ćete shvatiti, kroz seriju, da se sve u stvari vrti oko nje. To je glumica po imenu Skyler Wexler koja igra Kiru Maning, ćerku Sare Maning. Zašto je ona toliko posebna i zašto kažem da se sve vrti oko nje? Već sam vam napomenuo da su Sara i Helena zapravo bliznakinje i da je sve oko kloniranja krenulo od njih, a kako se Sara smatra klonom, ona ne bi trebalo da ima mogućnost da ima decu (jer su klonovi tako napravljeni), ali se to nekim čudom desilo i odatle kreće cela priča. Genijalna devojčica, jedina je koja može da napravi razliku između klonova, čak i ako se neka od njih pretvara da je neka druga i niko drugi ne može da provali razliku, Kira može.

Eto, to je to što se tiče cast-a serije i neke osnovne priče, ono što još mogu da dodam jeste da su i prva i druga sezona dobile odlične kritike i jako su gledane, a čak i ova treća je, nakon emitovanja prve epizode, dobila super kritike i preti da bude izvanredna kao prethodne dve.

To je sve što vi koji ne gledate seriju treba da znate, mislim da nije potrebno da dodajem neko posebno, moje mišljenje, jer mislim da se moj entuzijazam i ljubav prema ovoj seriji vidi putem svega ovog što sam do sad napisao. Serija je zaista fantastična, pokrenula je mnoga pitanja i otvorila mnoge teme vezano za kloniranje, da li je to zaista moralno i etički, kao i to kakav uticaj kloniranje predstavlja na pitanje ličnog identiteta jedne osobe.

OSTATAK TEKSTA JE ZA ONE KOJI VEĆ GLEDAJU SERIJU I KOJI SU IŠČEKIVALI TREĆU SEZONU, KAO ŠTO SAM I JA.

Neću previše da dužim i neću da spojlujem, odgledao sam prvu epizodu i mogu vam reći da sam bio oduševljen, nisu me razočarali i mislim da neće do kraja sezone. Kao što znate, na kraju druge sezone nam je predstavljen novi klon, kog tumači Ari Millen i ja se iskreno nadam i mislim da će nam i on pokazati dobru glumu. Radujem se tome da vidim kako će se priča odvijati, saznaćete već u prvoj epizodi neke nove stvari, oko kojih verujem da će se vrteti ova sezona, pored osnovne priče, takođe, upoznaćete i neke nove likove, ali to ko su oni i šta zapravo rade saznaćemo tokom sezone. Zaista vam preporučujem da nastavite da gledate seriju, mislim da ćemo opet biti u fazonu da ne možemo da verujemo da se TO nešto dogodilo, kao što je bio slučaj i sa prethodnim sezonama i to je to.

Čvrsto verujem u to da će oni koji već gledali seriju nastaviti to sa oduševljenjem da čine, a oni novi, koji će tek krenuti, će sigurno biti oduševljeni.

Autor: Nemanja Vujč

Izvor: Orphan Black – review + Season 3